Grzebyczki krucho drożdżowe.

13:19

Znajoma zainspirowała mnie, do odświeżenia starego przepisu. Nawet nie pamiętam, kiedy ostatnio robiłam grzebyczki krucho drożdżowe.
A oto stary, sprawdzony przepis:
50 dag maki tortowej,
25 dag tłuszczu – pół na pół masło z margaryną,
1 łyżka cukru pudru,
1 całe jajko + 1 żółtko,
4 dag drożdży,
1/16 litra mleka (jakieś 5 - 6 łyżek),
pół szklanki śmietany,
2 łyżeczki cukru,
szklanka powidła lub marmolady.
Margarynę i masło zamrozić. Mleko z cukrem, łyżką mąki i drożdżami wymieszać i pozostawić do wyrośnięcia.
Mąkę z cukrem pudrem wymieszać, zetrzeć do niej tłuszcz na tarce jarzynowej, dodać jajka, rozczyn i śmietanę, szybko zarobić ciasto. Zawinąć ciasto w ścierkę i zostawić w lodówce na dwie godziny. Wyciągać ciasto porcjami, wałkować na około 3 – 4 milimetry, pokroić w paski szerokości 5 centymetrów, posmarować powidłem, złożyć, naciąć brzeg, pokroić na kawałki 10 centymetrowe, zgiąć w rogalik.

Upiec w 160 – 180 stopni C, aż się zrumienią.

Jeśli ktoś woli, to może paski ciasta pociąć na trójkąciki i zawijać rogaliki. Bardzo fajnie się z tego ciasta robią.
Można, jeśli ktoś chce, dodać słodkiego smaku i urody grzebyczkom, smarując je białkiem pozostałym od ciasta i posypując cukrem rafinadą, albo zwykłym kryształem. Ja dzisiaj tego nie robiłam, a są dość ładne i bardzo smaczne. Właśnie rodzinka, która wpadła na chwilkę zdegustowała i chwali. Mogłam zrobić podwójną porcję, bo za chwilę już ich nie będzie :)

Za parę dni zrobię je znowu i wtedy nadzieję konfiturą z róży, na pewno będą pyszne.

Czytamy dalej?

0 komentarze

Najnowsze posty

Copyright

© uciotalki.blogspot.com