Bez obiadu i kurze gadanie.

16:26

Dopadła mnie kuchenna niemoc twórcza.
Przeglądam zeszyty z przepisami i nie mam żadnego pomysłu ani na obiad, ani na słodkości. Mam nadzieje, że to tylko krótkotrwały stan. Może przez zmęczenie intensywnym plewieniem?
Pomysł, to kiedyś miałam na zeszyty z przepisami. Zawsze denerwowały mnie tłuste plamy w takich zeszytach. Nie dlatego, ze nieestetyczne. Jak są plamy, to znaczy, że przepisy są dobre i często używane. Plamy rozmywały słowo pisane – przepisy robiły się nieczytelne.
Kupiłam więc dwa skoroszyty (jeden na słodkości, drugi na „niesłodkie” dania), koszulki i wydrukowałam sobie wszystkie moje przepisy.


Wkładam też do koszulek ręczne zapiski, czasem jakieś ciekawe wycinki z gazet.
Teraz, jak coś mi się rozchlapie, to po prostu mogę umyć moją podręczną książkę kucharską.
Mam i folder w komputerze, ale co zrobić, jak nagle zabraknie prądu?
A poza tym, jak to przyjemnie usiąść i przewracać kartka za kartką...

Moje kury też dopadła niemoc niesienia jaj. Ale to dlatego, że już kolejnej Pani Kurze zachciało się kwoczyć, czyli kurzą mamą zostać.
W tym roku już wszystkie kurczęta, jakie chciałam – mam, a one nic, tylko by wysiadywały. Choć nie przeczę, piękny to widok – kura z kurczątkami.
Długo można je podziwiać i się nie znudzić.



Cały dzień uczą swoje dzieci szukać jedzenia, pokazują co najsmaczniejsze, chronią przed chłodem, pilnują, żeby im się krzywda nie stała. Oj, potrafi taka kwoka spuścić niezłe manto każdemu, kto zaczepiałby ich skarby. A widok pędzącej, napuszonej, wściekłej, pierzastej kuli – bezcenny!
Odkąd mam swoje ptaki, to rozróżniam, jakie wydają dźwięki kury i koguty, gdy na przykład zachęcają do jedzenia, jak brzmi alarm, kiedy któraś chwali się, że zniosła jajko, a kiedy tylko jest to takie tam pogadywanie..

Mam podejrzenia, że tych porozumiewawczych odgłosów kury mają jeszcze wiele. Pewnie plotkują o nas ludziach, bo o czym tak na wybiegu, czy przed zaśnięciem w kurniku, szczebiotają między sobą? Może narzekają, że kupiona ostatnio pszenica nie taka smaczna, jak z naszego pola? A może obgadują kurze piórka? W każdym razie, na pewno mają jakieś swoje kurze tajemnice.  

Czytamy dalej?

0 komentarze

Najnowsze posty

Copyright

© uciotalki.blogspot.com