Wspominek - tarta czekoladowa

14:47

Dziś w nocy zaglądał do mnie jeden gość.

Kiedy jest taki okrągły, spać się nie da. Cóż wtedy robić?
Tak sobie siedziałam, zerkając od czasu do czasu na pyzaty księżyc, i przeglądałam zdjęcia. Znalazłam kulinarny wspominek, który już dawno miałam tu zamieścić.
Gość, który kiedyś był u nas kilka dni, postanowił umilić nam popołudnie i zrobił dla nas deser. Muszę przyznać, że przepis zaskakująco prosty w składzie i wykonaniu, a smak rewelacyjny. .
Tarta czekoladowa:
30 dag gorzkiej czekolady,
20 dag masła,
10 dag cukru,
1 cukier waniliowy,
4 jajka,
1 budyń czekoladowy,
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia.
Czekoladę i masło stopić, nieco ostudzić. Całe jajka ubić lekko i wymieszać z wszystkimi pozostałymi składnikami. Wylać na tortownicę wyłożoną papierem do pieczenia.
Upiec - około 20 minut w 180 stopniach C. Po upieczeniu przestudzić troszkę, żeby nie poparzyć. sobie języka, posypać leciutko cukrem pudrem i częstować się.
Deser, który jest świetny i w ciepłej wersji, i na zimno. Tylko na to "zimno", to czasem go nie wystarcza :)

Czytamy dalej?

0 komentarze

Najnowsze posty

Copyright

© uciotalki.blogspot.com