Szybkie i smaczne - żytnie ciasteczka.

07:22

Czasem jest tak, że jeden placek na wydaje się nam za mało, a dwa, to może za dużo, więc ciasteczka różniste, są świetnym uzupełnieniem świątecznego stołu. Zdobią dodatkowo i na dodatek, większość z nich, może poleżeć dłużej, niż ciasto, więc jeśli zostaną po Świętach, to na pewno się nie zmarnują.
Nie tak dawno, koleżanka stwierdziła, że jak piekę dużo chleba, to mąki żytniej muszę używać sporo i  podrzuciła mi przepis na żytnie ciasteczka. .
Trochę się obawiałam pierwszego pieczenia, bo zawsze mąka żytnia kojarzyła mi się z bardzo lepkim ciastem, ale okazało się, że ciasto jest super do formowania, a same ciasteczka super.
30 dag mąki żytniej jasnej,
2 łyżeczki proszku do pieczenia,
20 dag masła,
15 dag cukru,
2 jajka.
Mąkę żytnią przesiewamy.

Mikserem miksujemy wszystkie składniki na jednolitą masę.
Zarabiamy gładkie ciasto.
Z ciasta urywamy małe kawałeczki, formujemy kulki i układamy na blaszce. Ja robiłam kuleczki, które miały około 1,5 cm średnicy. 
Widelcem przyciskamy każde ciasteczko. 
Pieczemy ciastka w 180 stopniach C do zrumienienia.
Same są bardzo smaczne, ale jeśli mamy ochotę, to sklejamy ze sobą po dwa ciasteczka naszą ulubioną marmoladą - ja jak zwykle wybrałam opcję marmolady wieloowocowej, zmieszanej z konfiturą z róży.
Nie spodziewałam się, że mogą być tak dobre!

Czytamy dalej?

0 komentarze

Najnowsze posty

Copyright

© uciotalki.blogspot.com