Sznycle (mielone) inaczej.

13:15

Robiłam często sznycle, które poprawnie powinny nazywać się "kotlety mielone". Ale piszę tak, jak utarło się u mnie w domu i okolicy.
No, i stało się. Pewnie były za często, bo rodzinka zaczęła na ich widok szemrać -  "Oo, znowu sznycle?"
I tak wpadło mi do głowy, żeby w sznyclu coś odmienić.  I nadziałam go serem i szynką.
40 dag mielonego mięsa,
1 mała cebula,
1 jajko,
4 łyżki bułki tartej, 
sól, pieprz do smaku,
4 plasterki szynki konserwowej (lub inna może być),
4 - 8 plasterków żółtego sera, 
bułka tarta do panierowania.
Przepis podstawowy na sznycle jest u mnie niezmiennie taki sam. Czasem tylko się zmienia nieznacznie ilość bułki tartej, ale to zależy od wilgotności mięsa, i cebuli.
Cebulę utrzeć, lub drobniutko posiekać, dodać do mięsa, dodać jajko, bułkę tartą i przyprawy.

Wyrobić ręką dokładnie na gładkie ciasto.
Plasterek szynki położyć na plasterku żółtego sera, ewentualnie, jeśli plasterki są według nas zbyt cienkie, dołożyć drugi plasterek sera. 
Zwinąć ser z szynką, jak roladki.
Mięso podzielić na cztery części i "oblepić" nim zawiniętą roladkę szynkowo - serową.
Wychodzi nam zgrabny walec, który należy obtoczyć w bułce tartej.

Następnie opanierowane walce obsmażyć dokładnie z każdej strony.
Powiem Wam, że zadziwiająco dobrze wpłynęła ta modernizacja, na smak sznycla. Z przyjemnością zjedliśmy i skończyło się pytaniem - "Kiedy jeszcze zrobisz takie?" :)

Czytamy dalej?

5 komentarze

  1. Dziękuję za wszystkie przepisy....są wspaniałe i choć kulinarna strona nie jest moją mocą to jednak zmotywuję się:)i jeszcze w tym tygodniu zrobię to danie.Wydaje się bardzo szybkie a ja z moim wiecznym brakiem czasu tylko przyrządzam dania błyskawiczne:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem drobna zmiana, a efekt ciekawy :) I faktycznie, to bardzo szybkie danie.

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie ugotowałam cały gar klopsików w sosie chrzanowym ale przy najbliższym spotkaniu z mięsem mielonym wykorzystam ten przepis :) bardzo fajny.

    OdpowiedzUsuń

Najnowsze posty

Copyright

© uciotalki.blogspot.com