Smacznie i szybko - jabłka w cieście.

09:57

Proste, lubiane przez większość ludzi małych i dużych - jabłka w cieście.
Co dla niektórych ważne, robi się je szybko.
Ciasto zrobiłam, jak na amerykańskie naleśniki. Zwykłe ciasto naleśnikowe jest zbyt rzadkie, zlewa się nieładnie z jabłek i lubi w trakcie smażenia odpadać od jabłka. Z tym ciastem nie ma tych problemów. Powtórzę przepis na ciasto:
50 g stopionego masła,                   
2 jajka,                           
250 ml mleka,                 
250 g mąki,                    
2 łyżki cukru (można dodać więcej),           
1 łyżeczka proszku do pieczenia,            
1 łyżeczka sody oczyszczonej. 
A do tego użyłam 5 małych jabłek.
Jabłka obieramy, kroimy na plastry o grubości pół centymetra. Wycinamy gniazda nasienne z plasterków.
Ja mam drylownicę, którą wycinam ogryzki z jabłek w całości, więc kolejność u mnie się nieco zmienia, ale to mało istotny szczegół, choć bardzo wygodny.

Składniki ciasta mieszamy dokładnie w misce na gładką masę. Zanurzamy w niej plasterki jabłek, dokładnie obtaczając jabłko w cieście.
Placuszki układamy szybko na patelni z rozgrzanym olejem.
Smażymy z obu stron, na złoto brązowy kolor.

Podajemy posypane odrobiną cukru pudru, zmieszanego z cynamonem (jeśli ktoś lubi).
Najlepsze placki są z jabłkami o wyrazistym smaku, kwaskowymi. Czasem można trafić na jabłka, które się nie chcą rozpiekać w placku, ale na szczęście większość jabłek wzorowo się wypieka i są miękkie.

Czytamy dalej?

2 komentarze

Najnowsze posty

Copyright

© uciotalki.blogspot.com